Verkiezingen op komst …..

Verkiezingen.PNGzondag 14 februari 2021 16:18

Dit jaar voeren we een digitale campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen en zijn we op zoek naar geïnteresseerden in het lokale politieke werk.

Ook landelijke verkiezingen vragen de aandacht van ons bestuur. Hoe kunnen we plaatselijk de aandacht vestigen op de landelijke ChristenUnie-kandidaten en het verkiezingsprogramma? Dit jaar geen regiobezoeken of deur-aan-deur flyeren. De campagnes van ChristenUnie en alle andere partijen zullen zich vooral digitaal afspelen. En wel met name in de eerste twee weken van maart. Qua aanloop en opzet zijn het ongekende verkiezingen door corona en is het zoeken naar nieuwe wegen om de kiezers te bereiken. Onze plaatselijke campagneleider Matthias Kuiterman is met collega’s van omliggende gemeenten hiermee druk aan de slag. U hoort de komende tijd nog van ons.

Het lijkt nog ver weg maar over ruim een jaar vinden ook weer de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Als bestuur zijn we ook al bezig met de voorbereidingen hierop. Er moet in de loop van dit jaar een verkiezingsprogramma worden geschreven, de kandidatenlijst moet worden opgesteld en er moet een campagneteam komen. Veel werk waar u als lid of sympathisant van de ChristenUnie ook uw steentje aan kan bijdragen.

· Heeft u interesse of kent u iemand in uw omgeving die wellicht een actieve bijdrage zou kunnen leveren? Geef de namen door aan één van de bestuurs- of fractieleden.

· Wilt u graag meer weten over de lokale democratie en het lokaal openbaar bestuur? De gemeente Dalfsen organiseert komend voorjaar voor geïnteresseerde inwoners een aantal bijeenkomsten om hen hierover nader te informeren. Voelt u zich aangesproken? Neem dan contact op met ondergetekende.

Klaas Korterink

M: 06 12195229