Route du Dalfsen - Proloog

blogfiets 1 proloogdonderdag 06 februari 2014 07:00

Tring, tring. Opeengepakt staan de deelnemers van Route du Dalfsen aan de startstreep. Afgetrainde politici, in topvorm. Klaargestoomd voor Route du Dalfsen, een race door de 5 kernen van de Gemeente Dalfsen. Op 18 maart 2014 bereiken ze de finish. Op 19 maart worden de zetels uitgereikt, als alle stemmen zijn geteld. De prijzenpot is gevuld, deze campagnerace heeft een doel: gemeenteraadsverkiezingen 2014. De ploeg van ChristenUnie Dalfsen heeft een visie met een fundament; de komende jaren weer volop een bijdrage leveren aan het bestuur van onze prachtige gemeente. CU Dalfsen doet dat in 3D; Dienstbaar, Duurzaam en Daadkrachtig.

De komende weken wordt u meegenomen door verslaggéver C. Enuwiel*. Beleef de sfeer van Route du Dalfsen. Denk, deel en doe mee met ‘de wielerploeg’ ChristenUnie Dalfsen.

De spanning is af te lezen van de gezichten. Deelnemers van CDA, Gemeente Belangen, VVD, PvdA en D66 zijn op van de zenuwen, wedstrijdspanning noemen ze het. In de wandelgangen van het Gemeentehuis was het hoorbaar, voelbaar, bijna te ruiken. De ChristenUnie Dalfsen heeft plannen, er schijnt ook een geheim wapen te zijn. Ondanks de lobbyactiviteiten, de vele koppen koffie en aangescherpte trainingsschema’s hebben de gemeentebestuurders van Dalfsen het geheim (nog..) niet kunnen ontrafelen.

De wielerploeg van ChristenUnie Dalfsen heeft een lijsttrekker, Luco Nijkamp. Vervolgens bestaat het team uit Rietje Lassche, Anne Nijburg, Jan Sjirk Rodenboog , Dick van Gelder en Henriette Huizenga. In de ploegwagen zit Evert Goldsteen, wethouder namens ChristenUnie en lijstduwer in deze campagne. Op de achterbank zit het campagneteam, met water, heel veel bidons met water. Route du Dalfsen staat bekend als een intensief en pittig parcours in een prachtige Vechtdal gemeente.

Focus. Op hun duurzame ChristenUnie-blauwe fietsen, milieuvriendelijk gespoten, staan de CU’ers aan de streep. Pieieiep, ready?

Burgemeester H. Noten drukt af, ‘pof’, het startschot klinkt en weg zijn ze!

Volgende week: Rondje Dalfsen, het peloton gaat de brug met blauwe bogen over. Het parcours wordt vervolgd met een klim in de zwaarste categorie: Rechterense Dijk. Krijgen we direct een demarrage? Of blijft het peloton bij elkaar? Lees mee, blijf in het wiel van deze blog.

*Cees Enuwiel is een jonge verslaggéver. Met een accent op gever, omdat hij wil delen dat ChristenUnie een partij is die wil geven. Een christelijke visie voor alle inwoners van de Gemeente Dalfsen. Met daadkracht, duurzaam en dienstbaar als speerpunten in de campagne 2014. Cees is een geboren Dalfsenaar, in zijn vrije tijd is hij tekstschrijver en sportliefhebber. Daarom zullen er af en toe wielertermen voorbij fietsen in zijn blog. Politiek is voor hem nieuw, maar de onderwerpen zijn ‘gesneden koek’ voor menig inwoner van Dalfsen e.o.