We gaan voor VIER! (Door Evert Goldsteen)

donderdag 16 februari 2006 16:29

...De vorige keer, eind 2000 hadden we bijna drie volledige zetels. We gaan nu aan het werk voor vier zetels, dus help Luco Nijkamp de gemeenteraad in...

We gaan voor VIER!

Tijdens een ledenvergadering op 25 november werd het verkiezingsprogramma gepresenteerd en werd de lijst met kandidaten vastgesteld. Enkele dagen daarvoor had Herman Odink mij, als beoogd lijstaanvoerder, gevraagd om aan het eind van de avond een korte enthousisaste toespraak te houden. Maar de avond liep nogal uit en zelfs voor een korte toespraak was geen tijd meer. Daarom beschouw ik dit als een goede gelegenheid om in grote lijnen op te schrijven wat ik toen had willen zeggen.

Thuis voelen in politiek
Namens iedereen die op de lijst geplaatst is, wil ik bestuur en leden bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons hebben. Zelf ervaar ik het als een eer om lijsttrekker te mogen zijn. In de afgelopen jaren ben ik me thuis gaan voelen in de plaatselijke politiek en het is een aantrekkelijke gedachte om weer voor vier jaar gekozen te kunnen worden. Ik weet zeker dat we goed gemotiveerde kandidaten op de lijst hebben die hard zullen werken voor een zo goed mogelijk verkiezingsresultaat. De vorige keer, eind 2000 hadden we bijna drie volledige zetels. We gaan nu aan het werk voor vier zetels, dus help Luco Nijkamp de gemeenteraad in.

Raad steunt ChristenUnie
De CHristenUnie heeft het de afgelopen jaren in Dalfsen goed gedaan, durf ik wel te stellen. De inzet en vakbekwaamheid van Jan Ophoff, onze wethouder, kreeg veel waardering. De standpunten van de fractie en de onderbouwing ervan werden in de raad vaak breed gesteund. Er liggen voor de ChristenUnie veel kansen om bij de verkiezingen winst te boeken.

Pricipiele standpunten
We hebben heldere en duidelijke standputne en we stellen ons prindcipieel op. Denk aan de winkelsuiting op zondag, een onderwerp dat zeker nog aandacht zal krijgen in de komende tijd. De ChristenUnie is pricipeel tegen winkelopenstelling op zondag en is daarmee de enige partij die dit nog in haar verkiezingsprogramma durft te zetten.

Aarzelende kiezers
Veel keizers aarzelen en weten nog niet op welke partij ze zullen gaan stemmen. De opkomst zal bij de komende verkiezingen vrijwel zeker groter zijn dan bij de vorige. Dus elke stem telt om die vierde zetel te halen. Verkiezingswinst is ook belangrijk om weer mee te doen in het nieuwe college. De ChristenUnie gaat er voor en wil ook daarin haar verantwoordelijkheid nemen. Daarom hebben we u nodig en iedereen die de ChristenUnie een warm hart toegdraagt. Maak reclame voor de ChristenUnie bij uw kennissen en bij uw buren. Wek elkaar en uw kinderen op om toch vooral te gaan stemmen. De ChristenUnie heeft veel te bieden, neem kennis van het programma en geef het door. U vind het programma elders op deze website.

Speerpunten
In het programma vindt u ook de speerpunten waarmee de ChristenUnie de verkeizingen wil ingaan. Zeg niet nee als de propagandacommissie een berope op u gaat doen in de komende weken. Geef door in uw omgeving dat de ChristenUnie een christelijke partij wil zijn die zich in haar politieke handelen en denken baseert op de Bijbel. Daar ligt de kracht van de ChristenUnie.

Vertrouwen
En vooral: bid voor de ChristenUnie, vraag om goede raadsleden en vraag om trouwe kiezers. Op deze manier kunnen we vol vertrouwen de verkiezingen in gaan. Ik wil op dezelfde manier eindigen als waarop onze fractie de laatste algemene beschouwingen afsloot: 'Als de Heer het huis niet bouwt, vergeefs zwoegen de bouwers'.

Evert Goldsteen
Lijsttrekker ChristenUnie Dalfsen.

Reacties op 'We gaan voor VIER! (Door Evert Goldsteen)'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.