ChristenUnie Dalfsen gaat voor de inhoud

zaterdag 04 februari 2006 00:00

Afgelopen zaterdag presenteerde de ChristenUnie afdeling Dalfsen haar kandidatenlijst, inclusief een nieuwe lijsttrekker en het vernieuwde verkiezingsprogramma. In een enthousiaste bijeenkomst...

CHRISTENUNIE DALFSEN GAAT VOOR DE INHOUD

Afgelopen zaterdag presenteerde de ChristenUnie afdeling Dalfsen haar kandidatenlijst, inclusief een nieuwe lijsttrekker en het vernieuwde verkiezingsprogramma.  In een enthousiaste bijeenkomst in restaurant De VII Deugden overhandigde programmaschrijver, tevens vierde man op de lijst, Luco Nijkamp het programma aan voorzitter Herman Odink.

Voorzitter Odink nam het programma in ontvangst en gaf het door aan lijsttrekker Evert Goldsteen met de woorden: “We hebben er vertrouwen in dat het bij jullie in goede handen is. Er is door veel mensen aan gewerkt en het is een gedegen werkstuk geworden waar jullie mee uit de voeten kunnen.”  Daarna presenteerden alle kandidaten zich kort. Lijstduwer Greetje Landman had een bos bloemen meegenomen voor de zittende raadsleden.
Scheidend wethouder Jan Ophoff staat zijn plaats als lijsttrekker af aan Evert Goldsteen, die nu in de raad zit, samen met Inge Batterink en Anne Nijburg. Op de vierde plaats staat Luco Nijkamp uit Dalfsen en de vijfde plaats wordt ingenomen door Tirza Keesmaat uit Nieuwleusen. “We gaan voor vier”, aldus voorzitter Odink, “maar het mogen er ook gerust vijf zijn!”.

Hoewel er veel aandacht was voor de kandidaten, legt de ChristenUnie graag de aandacht op de inhoud: samenhang in de samenleving, zorg voor ouderen en zwakkeren en heel concreet: de Christenunie wil graag de winkelsluiting op zondag handhaven. De partij heeft principiële bezwaren, maar denkt ook dat de meerderheid van de bevolking er niet op zit te wachten.

Reacties op 'ChristenUnie Dalfsen gaat voor de inhoud'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.