ChristenUnie krijgt integrale beoordeling van effecten van bezuinigingen uit afgelopen jaren

CU.jpgwoensdag 24 november 2021 21:39

De afgelopen jaren noodgedwongen bezuinigingen zijn doorgevoerd om de begroting sluitend te krijgen. Het huishoudboekje moet op orde zijn. Het afgelopen half jaar zijn er gelukkig extra financiële middelen uit Den Haag gekomen. Voor de fractie van de ChristenUnie reden om bij de behandeling van de begroting 2022 te vragen naar de effecten van de bezuinigingen. En naar de mogelijkheden om de bezuinigingen te repareren.

Reparatie van bezuigingen

Na enige discussie heeft het college aangegeven ons verzoek de komende maanden uit te willen voeren en uiterlijk in het voorjaar met een voorstel naar de raad te komen. We willen dan ruimhartig naar die voorstellen kijken.

Bezuinigingen hadden betrekking op logopedie, jeugdsportsubsidie, armoedebeleid (kindregeling), bibliotheken, beheer openbare ruimte en dienstverlening. Daarom heeft de ChristenUnie juist gekozen voor een beoordeling van de breedte van de bezuinigingen en niet om nu al één van de bezuinigingen terug te draaien.