Appartementen in Hoonhorst

Hoonhorst.jpgdinsdag 22 december 2020 16:56

Bouwbedrijf Van Pijkeren ontwikkelde een plan voor de bouw van negen sociale koopappartementen op een stuk grond aan de Kerkstraat, ten zuiden van de pastoriewoning. Woningen bedoeld voor zowel senioren als startende jongeren op de woningmarkt. Een mooie toevoeging aan het bijzondere dorp Hoonhorst.

Dit plan werd in december door de gemeenteraad besproken. Als ChristenUnie waren we enthousiast over dit mooie concept: midden in het dorp en met betaalbare woningen voor starters en ouderen. Dit zal straks ook de doorstroming binnen de plaatselijke woningmarkt een impuls geven en de leefbaarheid in deze kern ten goede komen.

Alle raadsfracties waren het erover eens dat de behoefte aan extra woonruimte in Hoonhorst groot is maar waren kritisch over de communicatie. Ook wij hebben gepleit voor meer en tijdig overleg met omwonenden en Plaatselijk Belang. Daarnaast waren wij kritisch over het licht afwijken van de parkeernorm. Daaraan voldoen zou betekenen dat er één appartement minder gebouwd zou kunnen worden, en dat was voor onze fractie reden om hier wel mee akkoord te gaan.