Cultuur om van te genieten

Cultuur.jpgdonderdag 26 november 2020 20:29

In oktober werd ook de nieuwe Cultuurnota besproken. Rietje gaf in de bespreking aan dat de Christenunie zich goed kan vinden in de drie kerntaken: Preventie, Leefbaarheid en Vrije tijd. Cultuur verbindt, daagt uit en geeft plezier en daarmee levert ze een waardevolle bijdrage aan onze Dalfser samenleving.

Niet alle voorstellen konden we steunen. De gevraagde subsidie voor het project Kunstweg was niet goed onderbouwd en veel te hoog.

Ook RTV Vechtdal vroeg om een extra subsidie. Zij willen investeren in betere apparatuur nodig voor een kwaliteitsimpuls en het doorgroeien naar een regionale omroep. De ChristenUnie vindt open informatie en verbinding belangrijk en om die reden stonden we positief tegenover deze aanvraag.

Het amendement om een lagere subsidie toe te kennen en RTV Vechtdal te vragen eerst het eigen vermogen in te zetten hebben we met de nodige aarzelingen gesteund. Toch gesteund omdat ook wij naast een gemeentelijke bijdrage het investeren vanuit het ruime eigen vermogen redelijk vonden.