Wat kun je doen met je spaarrekening?

varkendinsdag 02 juni 2015 18:01

Veel mensen sparen. Vaak spaar je met een doel en gebruik je het geld van de spaarrekening voor een grotere aankoop. Stel dat je een auto wilt kopen, maar ook nog een nieuwe keuken wilt. Dan moet je wel voldoende geld op je spaarrekening hebben. Als dat laatste niet het geval is moet je voor jezelf een keuze maken. Wat koop ik en wat moet nog even wachten.

In de gemeenteraad gaat het ook over keuzes maken. Het college van B&W presenteerde in de afgelopen tijd diverse plannen, die allemaal geld kosten. De “spaarpot” van de gemeente is de algemene reserve. Maar hoeveel geld er nu precies in de pot van de algemene reserve zat, was onduidelijk. En het was ook niet duidelijk of er nog meer betaald zou moeten worden vanuit die algemene reserve.

Om zicht te krijgen op de hoogte van spaarrekening en op toekomstige plannen, heeft de fractie van de ChristenUnie een motie ingediend. Na enige aarzeling heeft het college van B&W de handschoen opgepakt en krijgt de gemeenteraad vanaf nu de gevraagde informatie. Het duwtje in de rug heeft geholpen.

Wij vinden het niet meer dan gewoon dat er gezond wordt omgegaan met publiek geld.

Luco Nijkamp

Fractievoorzitter ChristenUnie