Route du Dalfsen - Finish

blogfiets 1 proloogmaandag 17 maart 2014 20:12

De snelheid zit er goed in. Nog onder de indruk van alle gereden routes door onze prachtige Gemeente Dalfsen koerst het peloton hun –voorlopig laatste- rit. Vandaag bereiken we de finish. In 3D fietste de wielerploeg ChristenUnie door de kernen van Dalfsen. Dalfsen, Oudleusen, Hoonhorst Nieuwleusen, Ankum en Lemelerveld; een belevenis vol sfeer en inspiratie tijdens Route du Dalfsen. Verrassend, hilarisch, fanatiek, soms een tikje vermoeiend, maar altijd bruisend en actief. De ChristenUnie nadert de meet, Dienstbaar, Duurzaam en met Daadkracht. Nu is het tijd voor een vierde D: Dankbaar.

‘Pssssst’ C. Enuwiel meldt zich. Als verslaggéver van Route du Dalfsen is het tijd om een geheim te onthullen. In de proloog van deze wielerverslagen werd in de wandelgangen van het gemeentehuis al duidelijk dat de ChristenUnie een ‘geheim wapen’ heeft. Tijdens de dopingcontroles in Nieuwleusen lukte het de artsen niet om verboden middelen te traceren. Ook de EHBO heeft tijdens de behandeling van enkele renners geen zaken van de zwarte lijst ontdekt. Maar de kilometerpaaltjes wijzen u allemaal richting stembus. De campagnes van alle politieke partijen roepen u op om 19 maart uw keuze te maken. Zelfs de burgemeester van Dalfsen promoot de verkiezingen, een hoog opkomstpercentage is gewenst. Het partijprogramma van ChristenUnie staat zwart op wit op www.dalfsen.christenunie.nl. Voor de snelle lezers is daarnaast een 3-minutenversie op een paar A4’tjes beschikbaar. Oké, de standpunten zijn duidelijk. Het is makkelijk zeggen dat u, als stemgerechtigde inwoner van Dalfsen, nu aan de beurt bent. U mag kiezen, stemmen. Vooraf wilt u dan toch zeker het geheim van de ChristenUnie kennen?

We fietsen deze campagne in 3D, dienstbaar, duurzaam en met daadkracht. En dan…onthullen de fractieleden het geheime wapen: wij werken niet op eigen kracht alleen. We zijn dankbaar, dat we niet op eigen kracht werken, of alleen voor onszelf, maar God is ons kompas; Hij wijst ons de weg.    ’t Is dus niet zo geheimzinnig… Maar nu moet er een (vecht)bruggetje gemaakt worden, want…de finish is in zicht, van Route du Dalfsen.

Wielerploeg ChristenUnie zet een treintje op*. Het werkt…een knechtrol voor Anne Nijburg en Rietje Lassche. Luco Nijkamp zit vooraan. Jan Sjirk Rodenboog en Dick van Gelder in zijn wiel. Daar gaan ze, op volle snelheid. Richting Waterfront, vervaarlijk scherp bochtje langs de bouwhekken, het gemeentehuis is in zicht. Wat een spanning! Sensatie op de fiets! Wie gaat de hoofdprijs pakken in Route du Dalfsen? Het is nauwelijks zichtbaar welke partijen op dit moment voorin zitten. De einsprint wordt een massasprint. Daar komt het peloton aan…

Luco knippert het zweet uit z’n ogen…daar is ie…de meet..

Dat wordt een fotofinish..

ChristenUnie Dalfsen passeert de eindstreep. Met klotsende oksels en het zweet blank op hun voorhoofd stappen de renners van de fiets. ‘En?’ vragen alle ogen, gericht op de klok. ‘Was het genoeg?’

Lijstduwer Evert Goldsteen stapt uit de ploegwagen. Het campagneteam en de leden van de CU-kieslijst volgen met bidons. Met water. We slapen er nog een nachtje over. Woensdag bent u aan de beurt. Ga stemmen, in de gemeenteraadsverkiezing. ChristenUnie Dalfsen wenst u/jullie hierbij wijsheid toe en een dankbaar hart om te kiezen. Geef geloof een stem.

*Een treintje opzetten: aantal renners van dezelfde ploeg die elkaar opzoeken om de sprinter in de finale zo goed mogelijk bij de streep af te leveren (uit: wielerjargon)