Hoe komen we aan een woning in Dalfsen?

CU.jpgdinsdag 28 februari 2023 20:39

Al een aantal jaren horen we dat er behoefte is aan meer woningen in Dalfsen. Daarmee bedoelen we dan ook Nieuwleusen, Lemelerveld, Hoonhorst, Oudleusen en de andere kernen/wijken in de gemeente. Deze behoefte is er onder jongere starters, maar ook ouderen en de zogenaamde “doorstromers” komen te weinig aan bod. Vaak wordt dan naar de politiek gekeken. Opmerkingen die ons nogal eens bereiken gaan dan bijvoorbeeld over te lastige en beperkende regels. Er wordt geroepen om meer bouwgrond uit te geven, of de prijzen van bouwgrond te verlagen. Ook hoger bouwen, of juist kleinere kavels zijn opties die worden voorgesteld. Maar elke keus heeft voor- en nadelen. Op 20 maart aanstaande is er een werkconferentie over Wonen in Dalfsen georganiseerd door het college van Burgermeester en Wethouders, om samen met de Gemeenteraad hierover ideeën uit te wisselen.

Daarom gaan we als fractie eerst in gesprek met professionals uit onze gemeente. We hebben een aantal makelaars, bouwondernemers en projectontwikkelaars gevraagd om hierover met ons in gesprek te gaan. Dat gesprek is maandag 27 februari.

We willen de inbreng van de professionals graag betrekken bij onze afwegingen en keuzes. Maar dat natuurlijk niet alleen! Ook jouw/jullie mening is net zo interessant. Kom er maar mee!

Dus heb je ideeën waarmee we als fractie onze winst kunnen doen rondom het thema “Wonen en Woningbouw in Dalfsen”, trek dan aan de bel. Je kunt ons bereiken via de mailadressen zoals op de website van de ChristenUnie Dalfsen staat vermeld. Je mag ons ook persoonlijk aanschieten, opzoeken of bellen/appen. Elke opbouwende suggestie is welkom! Graag VOOR 16 maart 2023.

Namens de fractie:
Dick van Gelder (raadslid);
Woordvoerder: Ruimtelijke ordening / wonen.
Tel: 06-22939396; E-mail: d.vangelder@raaddalfsen.nu