Verkiezingen 15 maart

Overijssel ruimte.jpgdinsdag 28 februari 2023 20:27

Het is u vast niet ontgaan: op 15 maart zijn er verkiezingen. Soms lijkt het wel alsof het gaat om verkiezingen voor de Tweede Kamer of over het wegstemmen van het huidige kabinet. Maar dat is niet het geval. Het gaat om verkiezingen voor de Waterschappen en de Provinciale Staten.

Over de Waterschapsverkiezingen heeft Herman Odink u in de vorige nieuwsbrief geïnformeerd. Zijn insteek was duidelijk: wees zuinig op en met water voor een gezonde leefomgeving!

Dan de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Dat lijkt ver weg en onbekend en toch hebben we er meer mee te maken dan we vaak denken. Een paar voorbeelden: het openbaar vervoer, de inrichting van het platteland, de stikstofproblematiek (heel actueel) of grootschalige energieopwekking. Heel concreet gaat het dan om onze bussen en treinen, industrieterreinen, windmolens en wegen. Kortom: de provincie gaat over heel veel en we hebben er allemaal mee te maken.

De ChristenUnie doet al vele jaren mee in de Provinciale Staten en het bestuur van onze provincie. Ook nu is er een mooie lijst samengesteld met enthousiaste en bevlogen kandidaten, aangevoerd door Renate van der Velde. ChristenUnie Overijssel staat voor brede welvaart waarin iedereen kan meedoen en we voor elkaar zorgen. Wat is daarvoor nodig:

• Een overheid die luistert, dient en verbindt
  • Welvaart die verder gaat dan economische vooruitgang. Goede woningen en sociale verbanden zijn minstens zo belangrijk
  • De schaarse ruimte moeten we duurzaam, sociaal en rechtvaardig verdelen
  • Voldoende, toegangelijk en schoon openbaar vervoer
  • Een vitaal platteland met een duurzame vorm van landbouw met oog voor biodiversiteit, klimaat en landschap. Natuur is hierbij een uitgangspunt.

Het hele verkiezingsprogramma is te vinden op de site van ChristenUnie Overijssel. https://overijssel.christenunie.nl/standpunten. Ook via de verschillende sociale media kunt u de CU Overijssel volgen.

Ons stemadvies zal u niet verbazen: stem de ChristenUnie. En weet u niet op wie te stemmen, stem dan maar op nr 22 ;-).

Rietje Lassche