Plaatselijk belang

6. pb Ankummaandag 24 april 2017 21:26

Elke (steun)fractievergadering behandelen wij een datalijst. Welke bijeenkomsten staan er de komende weken gepland en wie gaat, waar heen.

De vergaderingen van het de verschillende plaatselijke belangen krijgen daarbij extra aandacht. Wij willen graag de informatieavonden van de gemeente met de verschillen Plaatselijke belangenverenigingen bijwonen. We ontmoeten graag de inwoners om gevoed te worden door hun visie. Het is belangrijk om te horen wat er leeft onder de burgers, wat hun zorgen baart.  Tijdens deze bijeenkomsten zijn inwoners aan het woord die erg betrokken zijn op hun directe omgeving. Er worden plannen gepresenteerd, zorgen gedeeld en vragen gesteld. Het belang ervan wordt door alle politieke partijen en het college gedeeld.
Jan Sjirk Rodenboog bezocht de bijeenkomst in zijn eigen buurt: Ankum. Er was sprake van een goede opkomst,  mooie onderwerpen en een open gesprek. Aan de orde kwamen onder andere de stand van zaken met betrekking tot de  aanvliegroute Lelystad en de aanleg van glasvezel in het buiten gebied. Vragen kwamen er over de visie van het college op zogeheten zonneparken. En er kwam een toelichting op de activiteiten van het Waterschap in Ankum aan de orde.
Kortom een waardevolle avond voor alle betrokkenen. Op naar de volgende serie bezoeken aan de plaatselijke belangen waar de politiek haar inwoners ontmoet en hoort wat er leeft.
Jan Sjirk Rodenboog
ChristenUnie