Jaarverslag ChristenUnie 2005

zaterdag 22 april 2006 08:59

Jaarverslag 2005 van de ChristenUnie afdeling Dalfsen.

Het bestuur van de ChristenUnie in Dalfen kijkt dankbaar terug op het jaar 2005. Ook in dit jaar heeft de HEER ons gezegend in ons politieke werk. In het najaar van 2005 is een commissie samengesteld die zich bezig heeft gehouden met de voorbereidingen voor de kandidatenlijst voor de gemeenteraad verkiezingen. Deze commissie bestond uit de volgende personen: de heer H. van de Ploeg, mevrouw J. Harink en de heer K.H. Odink. In de ledenvergadering presenteerde deze commissie een twaalftal personen die allen door de leden geschikt werden geacht om op de kandidatenlijst voor gemeenteraad te komen. Als lijsttrekker werd door de leden de heer E. Goldsteen gekozen, de huidige fractievoorzitter.

In 2005 is een nieuw verkiezingsprogramma samengesteld. Hiervoor werd de hulp ingeroepen vanuit de achterban. Verschillende leden hebben op de deelonderwerpen hun visie gegeven. De coördinatie van het verkiezingsprogramma vond plaats door de heren L.M. Nijkamp en H. Batterink. Ook het verkiezingsprogramma werd door de leden vastgesteld. Alle kandidaten voor de gemeenteraad konden zich vinden in het verkiezingsprogramma. Als naam voor het programma werd Samenhang in Samenleven, gekozen.

In 2005 heeft het bestuur éénmaal een ledenvergadering samengeroepen en wel op 25 november in de Voorhof te Nieuwleusen. Deze avond stond in het teken van een werkbezoek van Tweede kamerlid de heer A. Slob. Tijdens de ledenvergadering werd ook de kandidatenlijst door het bestuur gepresenteerd. De heer L.M. Nijkamp gaf een voorzet voor het verkiezingsprogramma en schetste het programma op hoofdlijnen. De heer J. Ophoff, namens de ChristenUnie wethouder in Dalfsen, heeft aangegeven niet langer beschikbaar te zijn voor een volgende periode. Dankbaar kijkt het bestuur terug op de periode dat de heer Ophoff, voor eerst het GPV en later de ChristenUnie, zijn werk als raadslid en wethouder heeft mogen verrichten.

Het bestuur vergaderde in 2005 in totaal vijf keer op: 23 februari, 3 maart, 26 mei, 26 september en 11 november. Deze vergaderingen verliepen allemaal in een goede sfeer. In 2005 heeft het bestuur een brief gestuurd naar alle christelijke kerken in de gemeente Dalfsen met een oproep voor een gebed voor de christelijke politiek. Ook is in samenwerking met de ChristenUnie fractie enkele keren een periodiek uitgegeven. Deze is verspreidt onder de leden en in een enkel geval onder elk huishouden in de gemeente Dalfsen. Ook in 2005 zijn er goede contacten met Perspectief, de jongerenafdeling in Dalfsen, onderhouden.

Het bestuur bestaat op 31-12-2005 uit de volgende personen:
De heer K.H. Odink, voorzitter, mevrouw I. Soepboer-Harmelink, secretaris, de heer H. Veenstra, penningmeester. Als bestuursleden zijn actief de heren B. Mol, D.S. Dreschler en de heer H. van de Ploeg. In 2005 is door de leden mevrouw T. Keesmaat-Ritmeester verkozen in het bestuur.

In 2005 zijn de heren A.M. den Boer en W. Heuvingh afgetreden als bestuurslid. Namens het bestuur,

I. Soepboer-Harmelink, secretaris

Reacties op 'Jaarverslag ChristenUnie 2005'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.