Duurzaamheid verdraagt nu geen korting

duurzaamheidmaandag 06 november 2017 18:29

De ChristenUnie wil de korting die het college voor stelt op duurzaamheid terug draaien. Ze wil serieus de langdurige opdracht voor een duurzame leefomgeving blijven invullen. Samen met de duurzame dorpen in onze gemeente.

Het college stelt bij de begroting voor 100.000 Euro per jaar te korten op duurzaamheid. Dat is niet goed gevallen bij deze partij die landelijk en lokaal hecht aan goed rentmeesterschap. Daarom pleit de ChristenUnie voor het alsnog volledig uitvoeren van het enige tijd geleden gepresenteerde duurzaamheidsplan.
Volgens fractievoorzitter Luco Nijkamp is dit plan op zich al een uitgeklede versie van de feitelijke ambities. Ook is het belangrijk om de duurzame dorpen actief te blijven betrekken en ondersteunen. Vanuit die groepen komen mooie initiatieven en ze zijn belangrijk bij het organiseren van draagvlak en beweging.
Ook over de financiële dekking heeft de ChristenUnie nagedacht. De financiën zijn immers niet oneindig. Naast werken aan kostendekkendheid van taken en minder overdaad voor culturele evenementen kan er iets scherper aan de wind gezeild worden.
Zie voor de andere zaken waar de ChristenUnie aandacht voor vraagt de algemene beschouwing.
Algemene beschouwingen 2018185,8 kBapplication/pdfdownload