Wel eens een gemeenteraadslid gesproken? En hoe beviel dat?

CU.jpgvrijdag 02 februari 2024 11:03

Rare vraag misschien, maar wel serieus bedoeld. Ik denk dat de meesten van u en jullie ‘nee’ zullen antwoorden. Het afgelopen jaar hebben we als gemeenteraad ook bij deze vraag stilgestaan, maar ook de vraag omgekeerd: wel eens een inwoner gesproken? En hoe beviel dat? Nou, ook dat viel soms tegen. Mensen komen niet zo snel naar vergaderingen, open avonden of zomaar langs op het gemeentehuis. En ‘inspreken’ bij een raadsvergadering is best een grote stap. Als gemeenteraad besloten we daar iets aan te doen. Wij zijn er immers niet voor onszelf, maar voor onze inwoners.Raadzaal gemeentehuis

Een werkgroep van raadsleden, griffie en bestuur is aan de slag gegaan en ze kwamen terug met een paar mooie ideeën voor Het Podium, Het bezoek en Het gesprek. Het Podium vervangt het vroegere inspreken bij een raadsvergadering. Wilt u uw mening geven over een onderwerp op de agenda van de raad? Of zijn er andere onderwerpen waar u aandacht voor wilt vragen van de gemeenteraad? Dan bent u welkom op de Podiumbijeenkomsten in de raadszaal. Liever spontaan binnenlopen en met raadsleden in gesprek gaan? Dat kan tijdens Het Gesprek. Dat gesprek is soms in de hal van het gemeentehuis en soms op locatie zoals komende donderdag in Lemelerveld. U mag gewoon binnenlopen en uw vragen stellen, ideeën of meningen delen met raadsleden. De sfeer is informeel en de koffie en thee staan voor u klaar! In de Marskramer worden deze Podiumbijeenkomsten aangekondigd zodat u weet waar en wanner u welkom bent. U en jij bent van harte uitgenodigd voor deze bijeenkomsten. Samen maken we immers de toekomst van Dalfsen!

Dat allemaal gaat over de manier waarop u en jij met de gemeenteraad in contact kunt komen. Maar ook als raadsleden van de ChristenUnie horen we graag wat er leeft bij onze inwoners. En dat is de derde vorm: Het Bezoek. We gaan graag op werkbezoek en u en jij bent van harte welkom voor een goed gesprek.

We horen het graag!!

Rietje Lassche